עלות לקליק (CPC = Cost per click) היא אולי הדבר שהכי קשה לעיכול.
לפעמים, נדמה שאאנחנו משלמים מחיר גבוה לקליק, לעיתים גבוה מאוד עם עלות של עשרות, ואף מאות שקלים לקליק אחד בודד. ואז אנחנו נוטים לברוח לפלטפורמות או מודעות שמביאות לנו את הקליק הזול ביותר.
כך למשל, עלות לקליק ביוטיוב או ברשת המדיה של גוגל, תהיה זולה יותר מאשר ברשת החיפוש או בלינקדאין. כדי להבין את זה לעומק, צריך להבין איך מערכות פרסום פרוגרמטיות עובדות. אבל זה לפעם אחרת. עם זאת, לפי הגישה הזו של עלות נמוכה לקליק, נרצה לרוץ עם קמפיין ברשת המדיה או ביוטיוב. האם זה יביא לנו את הלקוחות הטובים ביותר? -צריך לנסות ולבדוק. מטבע הדברים כשמדובר בפלטפורמות מסוג PUSH כגון אלו, כוונת הקנייה של המשתמש נמוכה יותר וכך גם סיכויי הרכישה שלו.
אבל, אין ויכוח שברשת החיפוש של גוגל נמצאים מרבית הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, והם לרוב גם בעלי כוונת קנייה גבוהה יותר. מה שאומר שנקבל כאן לקוחות פוטנציאליים יותר (לרוב).
לכן, הפסיקו את האובססיה לקבלת עלות לקליק נמוכה יותר. לעיתים, כמו במוצרים או בשירותים, תהיו מוכנים לשלם יותר, על מוצר/שירות איכותי יותר.
הטעות הכי גדולה של מפרסמים
האמת היא, שברוב המוחלט של המקרים, העלות לקליק לא צריכה לעניין אותנו. מה שצריך להנחות אותנו זו המטרה העיקרית. אם המטרה שלנו היא המרות מסוג רכישה, נרצה לעקוב אחר מדדי ביצוע עיקריים (KPI'S) שונים, כגון: עלות רכישה, ROAS, POAS, AOV, MER ועוד מגוון אפשרויות מדידה אפקטיביים יותר לקמפיין.
הטעות הגדולה מתחילה כשהופכים להיות אובססיביים לעלות לקליק, ומנסים (לעיתים) להפחית אותה שלא בצדק.
אז מתי בכל זאת העלות לקליק כן רלוונטית?
העלות לקליק יכולה להיות רלוונטית במספר אפשרויות:
- כשמטרת הקמפיין שלכם היא אך ורק כניסות לאתר. לדוגמה: אם האתר שלכם הוא אתר תוכן. אבל גם הפעם כדאי לתעדף אופטימיזציה למשך שהייה באתר, מעבר של X עמודים, גלילה לסוף העמוד וכו'.
- כשאתם פונים ללקוחות הנמצאים בשלבים הראשונים למשפך ההמרה (TOFU, MOFU). במקרה הזה, ישנה אפשרות נוספת לבצע אופטימיזציה לפי הוספות לסל, הורדת קופון, הורדת מדריך חינמי או טיפ וכו'.
- כשמדדי ה-KPI'S לא עונים על הדרישות. לדוגמה: עלות לליד/לרכישה גבוהה, ROAS נמוך וכיוצא בזה. אז, ייתכן שהעלות הגבוהה לקליק משפיעה גם על היכולת לייצר תוצאות טובות, וכדאי לנקוט בפעולות להוזלת העלות לקליק, ומתוך הוזלת העלות לקליק, נייצר יותר תנועה באותו התקציב, מה שעל פי חוק המספרים הגדולים, אמורים להניב לנו יותר הכנסות/רכישות/מתעניינים.
- אם אתם מוכרים תנועה במודל ממודל ארביטראז'. לדוגמה: אתם מוכרים 1,000 כניסות לאתר במחיר מסוים ואתם צריכים להביא את התנועה ללא קשר לאיכותה.
היה אפשר לכתוב כאן עוד סיבות, אבל נשאיר את זה לרעיונות שלכם.