שנים רבות גוגל הביעה התנגדות נחרצת לתופעת Double/Triple serving ads. תופעה ידועה של מפרסם אחד המופיע מספר פעמים בתוצאות החיפוש. כדי לעשות זאת, נדרשו המפרסמים לבצע מניפולציות על המערכת של גוגל כדוגמת: שימוש במספר חשבונות פרסום ודפי נחיתה שונים.
הפעם, נראה שגוגל הבינה את הצורך, ולאחרונה, גוגל החלה בעצמה להציג את אותה מודעה של אותו מפרסם עד שלוש פעמים באותו דף תוצאות חיפוש. תופעה זו, המכונה "Triple Serving Ads", נצפתה על ידי אנתוני היגמן, שהבחין במודעה זהה מופיעה בשלושה מיקומים שונים:
- בראש הדף.
- בחבילת המקומיים (Local Pack).
- בתחתית הדף.
איך זה נראה?
מה מיוחד בשינוי?
המשתמשים עלולים לראות כמה מודעות של אותו מפרסם באותו דף של תוצאות החיפוש.
מצד אחד זה עלול להיות מעיק. אנשים מגיעים לגוגל כדי לקבל תוצאות אובייקטיביות ממספר מפרסמים ואז לקבל החלטה מושכלת באיזה עסק לבחור על בסיס השיקולים של: מחיר, איכות, שירות וכיוצא בזה.
במצב שבו, חלק מהמודעות מוצגות על ידי אותו מפרסם, זה שולל מהמשתמש את יכולת הבחירה בשל מיעוט מתחרים. מה שעלול לפגוע בחוויית הגלישה של המשתמש. בנוסף, עבור המפרסמים זה יכול להגדיל את העלות לקליק בגלל שכמות "הפלייסמנטים" הפנויים מצטמצמת, ואולי להביא קליקים פחות רלוונטיים.
מנגד, הדבר יכול לייצר למפרסמים כמות המרות גבוהה יותר. כי כמות המתחרים באותו דף תוצאות הצטמצמה.
אז מתי האלגוריתם של גוגל ישתמש בתצוגת Triple Serving Ads?
גוגל לא מצהירה מתי היא תעשה שימוש בכלי הזה. השערה שלי היא שהם יעשו את זה באחת משתי האפשרויות הבאות, כדי לאזן בין האתגרים שציינתי קודם:
- שהמשתמש קרוב לשלב הרכישה. ואז מספר מודעות של אותו מפרסם יגדילו את סיכויי הרכישה.
- במקרים בהם אין תחרות גדולה של מפרסמים, המערכת יכולה "למלא" את המיקומים במודעות של אותו מפרסם.
נקודה למחשבה
מעניין לאן זה יתפתח מכאן והאם התוצאות ישתפרו או שמדובר במהלך מתוכנן של גוגל למקסם את ניצול התקציב של המפרסמים. וזאת, במקביל, לאתגרים הנוספים שעלולים לצוץ בשל המהלך הזה. משאיר לכם את הכבוד לחשוב על האתגרים הללו.