המדד הסודי בקמפיינים שלא הכרתם, ויכול להגדיל לכם את ההכנסות באתר האיקומרס שלכם ביותר מ-25%!
אני הולך לגלות לכם את אחת המטריקות הסודיות בקמפיינים שלכם שגם הפלטפורמות המובילות מסתירים מכם בדו"חות. אבל אל תדאגו. יש דרך לייצר את זה בהתאמה אישית.
כולם מדברים על MER, ROAS, CPA, LTV, AOV, CAR ועוד אין ספור מטריקות שמהן ניתן ללמוד על הצלחת הקמפיין או לטיובו.
אני רוצה להכיר לכם את המדד "יחס הוספה לעגלת הקניות" או באנגלית: "Cart Value Ratio (CVR)".
מה מציג המדד הזה?

המדד אומר לנו מה שווי ההוספות לסל שקיבלנו ביחס להוצאה שהוצאנו על הפרסום. לדוגמה אם הקמפיין 1,000 ₪ על הקמפיין וקיבלנו הוספות לסל בשווי של 10,000 ₪, ה-CVR שלי הוא 10.
אז למה המדד הזה טוב?
- ללמוד את אפקטיביות הפרסום בשלבים הראשונים. קהלים "קרים" הבנויים לדוגמה מתחומי עניין, לוקאלייק וכו', לא נוטים לרכוש באופן מיידי ולכן ה-ROAS צונח משמעותית בקרב קהלים מן הסוג הזה. המדד הזה מספק לנו תמונה רחבה יותר המעידה על כוונת הקנייה של המשתמשים.
- לצורך השוואה בין קמפיינים. לרוב אמנם נעדיף להסתכל על שורת ה-ROAS, אבל מה קורה כשה-ROAS נמוך מידיי ביחס לשאר הקמפיינים או שיש פער גדול בינו לבין מדד ה-CVR?
- אם ה-CVR גבוה וה-ROAS נמוך נוכל ללמוד מכך שאולי יש בעיה בחוויית המשתמש באתר, יש נטישה גבוה של עגלת הקניות ועוד שלל סוגיות שיכולות להוות טריגר לנטישת עגלה בשלב מסע הלקוח.
- להבין כמה פוטנציאל יש לכם לבצע סקיילים לקמפיינים שלכם ולהגדיל את ה-ROAS.
דגש חשוב!
המתאם שבין ה-CVR ל-ROAS בקהלים קרים יהיה בהכרח שונה בין מתאם בקהלים חמים יותר כמו כאלו שכבר ביקרו באתר או אפילו כבר הוסיפו לסל. לכן, חשוב לבחון כל קמפיין בפני עצמו.
אם אתם לא משתמשים במדד הזה בקמפיינים שלכם זה כמו לדוג דגים ולהחזיר אותם למים.