משתמשים בחו"ל דיווחו לאחרונה (אוגוסט 2024) שהחלו לראות מודעות בפיד ההתראות (Facebook Notification Placement) בפייסבוק וב-Threads (אפליקציית הציוצים של Meta). והיום, גם משתמשים בישראל נחשפו למודעות כאלו, מה שאומר שאוטוטו נוכל לטרגט מיקומי נוטיפיקיישן.
המודעות ותגובות המשתמשים
התיעוד צולם ע"י: אלונה מילר ימין.
אם נתייחס כרגע לפיד ההתראות של פייסבוק, מדובר ב-Game Changer רציני. אמנם המודעות מתוייגות כ"ממומנות", אבל, הן נגישות מאוד וממוקמות במקום שהכי "צד" את עין המשתמש. מבחינת המשתמש שחש אפקט FOMO (Fear of missing out בכל התראה, גוברים הסיכויים שה-CTR (שיעור ההקלקה) יעלה באופן משמעותי. עם זאת פרסום בפיד ההתראות מעלה מספר שאלות.
השאלות העולות מפרסום ממומן בפיד ההתראות (Facebook Notification Placement) בפייסבוק
1. האם שיעור ההקלקה הגבוה יוביל לכך שגם שיעור ההמרה יעלה?
2. האם התנועה תהיה של מתעניינים פוטנציאליים? או תנועה כמו הבאנרים מרשת המדיה של הרבה אנשים שלחצו בטעות ויצאו מהאתר?
3. מיקום הנוטיפיקיישן לא מאפשר מלל רב. עד כמה מפרסמים יצליחו למשוך את תשומת הלב ולהעביר את המסר במשפט אחד?
4. מה תהיה רמת הביקוש לפלייסמנט וכתוצאה מכך תושפע גם העלות ל-1,000 חשיפות (CPM). מה שיוביל גם ככל הנראה לעליית מחיר בעלות לתוצאה.
המבחן, ככל הנראה, יהיה ביכולת המפרסמים לאזן בין מסר קצר וקולע לבין מיקום נגיש. השילוב שבין השניים יוביל להצלחת הפרסום.